ADM

Co to jest orteza AFO-ADM?

Orteza AFO-ADM (ang. Abduction Dorsiflexion Mechanism) znana między rodzicami i nielicznymi lekarzami jako "but ADM" to nowoczesna dynamiczna orteza goleniowo-stopowa zaprojektowana oraz produkowana przez angielską firmę C-Pro Direct. Utrzymue ona stopę w pozycji odwiedzenia oraz zgięcia grzbietowego w chwili, gdy stopa jest w spoczynku (np. w czasie snu dziecka). Kiedy dziecko jest aktywne, dynamiczny przegubowy mechanizm ADM oparty na dwóch niezależnie pracujących sprężynach obrotowych pozwala stopie na ruch w każdym kierunku i na jej mobilizację w stawie skokowo-piętowym oraz piszczelowo-skokowym.

Orteza AFO-ADM składa się z:

  • ortezy (sandała) AFO zbudowanej z miękkiej, ultralekkiej i wytrzymałej pianki EVA osadzonej na sztywnym rdzeniu, dzięki czemu orteza jest wygodniejsza dla małego Pacjenta;
  • dynamicznego mechanizmu ADM dopinanego do sandała AFO i obejmującego łydkę, który reguluje odwiedzenie (STJ) oraz zgięcie grzbietowe (TTJ) stopy poprzez zastosowanie mechanizmów przegubowych ze sprężynami obrotowymi. Każda z dwóch sprężyn mechanizmu posiada 3 stopnie sztywności: Soft (miękka) / Standard (standardowa) / Strong (mocna);

Dowiedz się więcej o ortezach AFO-ADM w naszym dziale BAZA WIEDZY na stronie głównej.

Czy muszę coś ustawiać w ortezie ADM?

Nie. Nic nie musisz ustawiać. Musisz ją jedynie dobrze założyć.

Jak poprawnie założyć ortezę ADM?

Obejrzyj FILM.

Co muszę zrobić, by kupić ortezę AFO-ADM lub dynamiczny mechanizm ADM?

By dokonać zakupu ortezy AFO-ADM lub dynamicznego mechanizmu ADM należy mieć na niego ZLECENIE ADM wydane przez doświadczonego oraz kompetentnego lekarza (najlepiej ortopedę dziecięcego) lub konieczne jest posiadanie oficjalnej korespondencji z lekarzem prowadzącym leczenie dziecka, z której jasno i klarownie wynika, że zamówienie ADM (lub komponentu ADM) jest konieczne i medycznie uzasadnione oraz określa jego specyfikację. Jeśli posiadasz już takie zlecenie, podczas zamówienia w naszym sklepie musisz je załączyć w przeznaczonym do tego miejscu do zamówienia.
Zlecenie ADM ważne jest przez 3 miesiące od daty wystawienia!

Czy mogę kupić sam sandał jeśli mam już mechanizm?

Należy pamiętać, że każdy mechanizm jest ściśle połączony z rozmiarem sandała AFO. Oznacza to, że jeśli zmianie ulega rozmiar sandała, zmianie także ulega mechanizm. Ponieważ mechanizmy mają różne wysokości i moce sprężyn adekwatne do wielkości (długości) sandała AFO, co oznacza, że nawet jeśli wcześniej dziecko używało sprężyn Standard to one mają inną moc dla każdego rozmiaru.
Przykład:
Sprężyny mechanizmu w wersji Standard dla rozmiaru 7 mają inną moc niż sprężyny Standard dla rozmiaru 8. Podobnie jak mechanizm może mieć inną wysokość.

Jeśli zakupujesz taki sam rozmiar sandała AFO jak poprzedni, teoretycznie nie musisz zmieniać mechanizmu, ale należy tu pamiętać, że siła mechanizmu także ulega zmianie w wyniku standardowego użytkowania. Oznacza to, że długo użytkowany mechanizm może nie być już na tyle mocny i wydajny, bo utrzymywać stopę we właściwej pozycji. 

Czy mogę zwrócić ortezę AFO-ADM lub dynamiczny mechanizm ADM?

W przypadku zakupu ortez AFO-ADM czy dynamicznego mechanizmu ADM, Konsumentowi nie przysługuje prawo do odstąpienia od umowy w terminie 14 dni od dnia zawarcia umowy.

Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w następujących przypadkach (Artykuł 38. Ustawy o prawach konsumenta):

  • o świadczenie usług, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy o świadczenie usługi, w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi przedsiębiorca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;
  • o świadczenie usługi, w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb.

Ortezy ADM wystawiane są Pacjentowi na indywidualne zlecenie lekarza prowadzącego leczenie i służą zaspokojeniu zindywidualizowanych potrzeb Pacjenta.

Ile mam czasu na wymianę nieodpowiedniego rozmiaru ortezy (sandała) AFO lub wymianę niepoprawnie dobranego dynamicznego mechanizmu ADM?

Na wymianę niepoprawnego rozmiaru ortezy (sandała) AFO lub na wymianę źle dopasowanego dynamicznego mechanizmu ADM (gdy sprężyny są zbyt mocne/ słabe) masz 7 dni od momentu otrzymania swojego zamówienia. Po tym czasie tracisz możliwość wymiany.

UNFO

Co to jest orteza UNFO?

Orteza UNFO (ang. Universal Neonatal Foot Orthosis) to nowatorska orteza stopy przeznaczona do leczenia przywiedzenia przodostopiapalucha szpotawegoszpotawości śródstopiastopy serpentynowej w jej pierwszej fazie.

Orteza UNFO składa się z:

  • krótkiej ortezy (sandała) stopy zbudowanej ze sztywnej plastikowej wkładki wewnętrznej (szkielet) pokrytej miękkim materiałem termoplastycznym;
  • miękkiej nakładki korygująco-ochronna wykonana z miłego w dotyku materiału termoplastycznego, której zadaniem (wraz z paskiem Velcro) jest wywarcie odpowiedniego nacisku na kość sześcienną i jednocześnie ochrona grzbietu stopy w chwili, gdy pasek Velcro jest mocno zapięty okalając stopę w połowie;
  • paska Velcro pomaga utrzymać stabilnie stopę we właściwej pozycji wewnątrz ortezy. 

Dowiedz się więcej o ortezach UNFO w naszym dziale BAZA WIEDZY na stronie głównej.

Co muszę zrobić, by kupić ortezę UNFO?

By dokonać zakupu ortezy UNFO należy w pierwszej kolejności przejść konsultację z przeszkolonym lekarzem ortopedą lub fizjoterapeutą, a następnie zakupić ortezę i ponownie spotkać się ze specjalistą w celu jej założenia oraz instruktażu. Adresy przeszkolonych i polecanych specjalistów znajdziesz na stronie PRZYWIEDZENIE.PL.

Czy mogę zwrócić ortezę UNFO?

W przypadku zakupu ortez UNFO, Konsumentowi przysługuje prawo do odstąpienia od umowy w terminie 14 dni od dnia zawarcia umowy.

Ile mam czasu na wymianę nieodpowiedniego rozmiaru ortezy (sandała) UNFO?

Na wymianę niepoprawnego rozmiaru ortezy (sandała) UNFO masz 7 dni od momentu otrzymania swojego zamówienia. Po tym czasie tracisz możliwość wymiany.

SKARPETKI

Czy do ortez AFO-ADM muszę używać skarpetek?

Tak, do ortez konieczne jest stosowanie skarpet. O ich cechach dowiesz się z artykułu: CECHY DOBRYCH SKARPET DO ORTEZ.

Czy mogę zwrócić lub wymienić skarpetki?

Jeśli nie zostały zostały przymierzone lub noszone - tak, możesz je zwrócić lub wymienić na inny rozmiar. W przeciwnym przypadku - nie ma możliwości zwrotu (wzgląd higieniczny).

Które skarpety są lepsze do ADM?

Kwestia skarpet jest bardzo indywidualna i zależy od osobniczych preferencji Użytkownika. Jednakże na początku rekomendujemy użycie skarpet DWUWARSTWOWYCH BLACK ROBIN DESIGNS. Ich budowa jest taka sama, jak budowa skarpet dla biegacza: wewnętrzna warstwa skarpety jest nieco mniejsza i lepiej dopasowuje się do stopy, zewnętrzna warstwa jest nieco większa. Taki układ warstw pozwala uzyskać pojawiające się w wyniku użytkowania ortez tarcie pomiędzy warstwami skarpety, nie zaś pomiędzy warstwą skarpetki a skórą dziecka. Wewnętrzna warstwa skarpetki odprowadza pot ze skóry, pozostawiając ją wilgotną nie mokrą. Także dwie warstwy materiału chronią delikatną skórę dziecka przed punktami uciskowymi wywołanymi przez dopasowaną ortezę.

Które skarpety są lepsze do UNFO?

Kwestia skarpet jest bardzo indywidualna i zależy od osobniczych preferencji Użytkownika. Rekomendujemy użycie skarpet JEDNOWARSTWOWYCH MITCHELL PONSETI. Są wąskie i idealnie pasują na małe stopy.

FAKTURY

Czy wystawiają Państwo faktury?

Tak. Wystawiamy faktury za zakup ortez ADM oraz ortez UNFO zawsze. W przypadku innych produktów w naszym sklepie wystawimy paragon. Jeśli życzą sobie Państwo fakturę do zakupu innych niż ortezy produktów, koniecznie w zamówieniu należy dodać taką informację.
Fakturę możemy wystawić w tradycyjnej formie, jako druk na papierze, ale także jako elektroniczny dokument i zachęcamy do korzystania właśnie z takiej formy, ponieważ ochrona środowiska jest nam bliska.

Czy faktura może być wystawiona na fundację / stowarzyszenie?

Tak. Faktura może być wystawiona na fundację lub stowarzyszenie. W tym celu należy w fundacji lub stowarzyszeniu dowiedzieć się o zasady wystawiania faktur dla podopiecznych, ponieważ każda fundacja reguluje te zasady we własnym zakresie. Należy nas także poinformować przed sfinalizowaniem zamówienia (w polu "Sposób dostawy" znajduje się pole na wpisanie dodatkowych uwag do zamówienia), że faktura będzie wystawiana na fundację lub stowarzyszenie.

Czy fundacja/ stowarzyszenie może zakupić u Państwa produkt w sklepie i go opłacić?

Tak. Fundacja lub stowarzyszenie może zamówić w naszym sklepie dany produkt, pamiętając jednak o tym, że w przypadku zakupu ortez AFO-ADM lub dynamicznych mechanizmów ADM konieczne jest załączenie do zamówienia ZLECENIA ADM - w przeciwnym przypadku zamówienie nie może być zrealizowane.